1.  So sladením počkajte

Med nikdy nedávajte do horúceho čaju. Vysoká teplota zabije všetky antibiotické zložky zdravého sladidla. Počkajte, kým čaj vychladne asi na 60 stupňov a dá sa príjemne popíjať, až potom doň dajte med. Na imunitu je najlepší gaštanový.

2. Kúpeľ v soli

V chladných mesiacoch si aspoň raz za týždeň doprajte slaný kúpeľ. Do vody si nasypte pol vrecúška morskej soli a relaxujte.  Prečistia a zvlhčia sa vám dýchacie cesty, čo vás robí odolnejšími proti škodlivým mikróbom.

3.Krk do sprchy

Začalo vás podozrivo páliť v nose? Okamžite si naordinujte dlhé horúce sprchovanie. Pozornosť koncentrujte na oblasť krčnej chrbtice. Práve tam sa podľa Japoncov nachádza bod, ktorého zahriatie odoženie nádchu. Treba však vystihnúť moment, keď sa viróza ešte len začína.

4. Otužujte sa každý deň

Doprajte si striedavé sprchy. Začnite teplou vodou a skončite so sudenou. Stačí, ak sa prúdom studenej vody len osviežite, uvidíte ako sa vám zlepší nálada a zocelí imunita.

5.Spite v jaskyni

Zvyknite si spať pri nižších teplotách. Rozohriaty vzduch iba zbytočne vysušuje nosnú sliznicu, ktorá bude potom zraniteľnejšia a náchylnejšia podľahnúť mikróbom. Pred spánkom vyvetrajte a stíšte radiátory.

6. Jablká

Apoň 3 červené jablká, neošúpané, denne znižujú úroveň zlého cholesterolu, zlepšujú krvotvorbu, propievajú srdcu pomáhajú pri prechladnutí a kašli. Teplá, neprevarená jablčná šťava zmiešaná s citrónovou šťavou skvelo rozpúšťa hlieny.

7. Rajčina

Rajčiaky majú silný antibiotický, protizápalový účinok. Zaraďujú sa aj k potravinám, ktoré majú protirakovinový efekt. Spomaľujú starnutie, znižujú hladinu cholesterolu v krvi a bojujú proti škodlivinám.

8. Strukoviny

Hrach, šošovica a fazuľa vás nabijú kvalitnými rastlinnými bielkovinami. Najmä vitamínom B a vlákninou. Ich častá konzumácia bojuje aj proti rakovine.

9. Mandle

Denne konzumujte oriešky a rastlinné tuky, najmä mandle a repkový olej. Obranyschopnosť ocení porciu vitamínu E.

10. Nežobrite o antibiotiká

Na virózu nezaberajú, zabíjajú len baktérie. Časté, no najmä zbytočné užívanie antibiotík oslabí vašu obranyschopnosť, a keď ich budete naozaj potrebovať, už nemusia účinkovať. Zradné je to, že antibiotiká likvidujú nielen škodlivé, ale aj prospešné baktérie.

11. Vitamín C

Veľa céčka obsahuje paprika, brokolica, petržlenová a kôprová vňať. Ak užívate vitamín v tabletkách, denne vám postačí sto až dvestopäťdesiat miligramov.

12. Šport

Ideálne je hýbať sa 3-4 krát týždenne po tridsať až štyridsať minút. Priveľmi sa neobliekajte, pretože pri pohybe cítite o 10-15°C vyššie teplo, než v skutočnosti je.

13. Smiech a optimizmus

Častý a srdečný  smiech povzbudzuje imunitu. Buďte optimista, alebo sa naňho aspoň hrajte. Telo vám uverí. Ak budete vidieť pohár poloplný a nie poloprázdny imunita bude silnejšia. Dokázali to viaceré štúdie. Funguje to aj v boji s rakovinou, najmä krvi.

Veľa chorôb sa dá zahnať príjemným spôsobom.. tak prečo to nevyužiť? :)