Kuromasu
Piatok, 22 Október 2010 | Autor: sjiricek

Ďalšia logická hra z dielne spoločnosti Nikoli.

Ako všetky ostatné, aj táto sa hrá na obdĺžnikovom hracom pláne zloženom z políčok. Niektoré z políčok obsahujú číslo, väčšina ostatných sú biele nezafarbené. Musíte logicky rozhodnúť, ktoré políčka ostanú biele a ktoré naopak treba vyfarbiť. Každá z úloh má jednoznačné riešenie.

Každé číslo v políčku nám hovorí, koľko bielych nezafarbených políčok vidíme z daného políčka vo odorovnom aj zvislom smere. Políčko s číslom vidí samé seba, čiže v danom počte je započítané. Z políčka vidíme biele políčka len po prvé čierne políčko alebo po okraj hracieho plánu. Za čierne políčko už nevidíme. Políčko s číslom nemôžeme zafarbiť na čierno. Zafarbené čierne políčka sa nesmú dotýkať hranou, dotyk môžu mať iba v spoločnom vrchole. Všetky biele políčka musia byť prepojené, t.j. z každého sa musíme vedieť dostať aspoň na jedno políčko k nemu susedné -- buď vodorovným smerom a lebo zvislým (nie diagonálnym).

Dajme si štyri jednoduchšie ukážkové úlohy (po kliknutí na ne si zobrazíte správne riešenie)