Advertisement
Search
Archives

You are currently browsing the The Bodybuilder's Nutrition blog archives for Január, 2011.

Archive for Január, 2011

Rysovačka

Ste po objemovke alebo chcete upraviť svoju postavu ? Je čas na úpravu jedálnička,tréningu a aj doplnkov.Každý by chcel úzky pás a vyrysovanú postavu(hlavne my chlapi veď kočky majú radi kocky) .Hlavné zásady ktoré by mali byť dodržané: zabudnite na biele pečivo,sladkosti,coca colu,pepsi a podobné  nápoje plné zbytočného cukru.Zaradte do svojho jedálnička hlavne ryby,hydinu,tvaroh,množstvo zeleniny ako prílohu k jedlám a taktiež svoje jedlá pripravujte vo vlastnej šťave a nie v oleji!

Medzi najdôležitejšie doplnky ktoré by som zaradil sú:

Srvátkový protein: jednozložkový ktorý môžete použiť ako náhradu stravy namiesto večere alebo desiaty.

Bcaa: odporúčam jednu dávku po tréningu.Ochránia tvoje svaly  pred katabolizmom.

Kofein: 100mg pred treningom , ti zaručá lepšie spaľovanie kalórii a taktiež utláčajú pocit hladu.

Výťažok so zeleného čaju: Prírodná látka, ktorá neprináša zdravotné riziko. Pozor, extrakt zo zeleného čaju si nepleťte so zeleným čajom samotným. Hoci z neho pochádza, ide o silný výťažok, preto samotný zelený čaj má len veľmi malé účinky na spaľovanie tuku.Najčastejšie ho zoženiete vo forme kapsúl. Keďže každá firma vyrába iný extrakt, odporúčame vám dodržiavať odporúčané dávkovanie konkrétneho výrobku.

Doplnky sú doplnením kvalitnej a vyváženej stravy a tréningového programu. Výživa, tréning a odpočinok sú najdôležitejšie zložky. Keď máš tieto 3 zložky vysporiadané na 100%, je čas siahnuť po ďalšej zložke – doplnkoch výživy. Myslieť si, že doplnkami nahradíš nedostatočnú stravu, nevhodný tréning a málo odpočinku je úplne scestné.

Objemovka

Táto fáza je zameraná na zvýšenie objemu svalovej hmoty a sily.Budovanie svalovej hmoty vyžaduje aj správnu životosprávu,tvrdý tréning a aj správne suplementy.Musíte si uvedomiť že budovanie hmoty sa nezaobíde bez tuku.Takže nečakajte vyrysované svaly a kocky na bruchu.Čo sa týka doplnkov medzi neodmysliteľné doplnky patria:

Kreatin monohydrát: Kreatín monohydrát je jeden z najpopulárnejších a najefektívnejších doplnkov výživy užívaných v kulturistike.Najlepším zdrojom kreatínu je kreatín monohydrát, pretože obsahuje na svoju hmotnosť najviac čistého farmaceutického kreatínu 99,9%, oproti iným zdrojom.Takže  by som odporúčal užívať kreatin monohydrát ako je napr.http://www.dymatize.com/products/creatine/55/creatine-monohydrate/ aj ja sám som ho užíval a na jeho kvalitu nedám dopustiť.Dávkovanie by malo byť nasledovné: prvých 6 dní 5g 4x denne a to raňajky na lačno,pred tréningom 30-40 min , ihneď po tréningu a pred spaním.Po týchto šiestich dňoch znížime príjem KM. na 2x denne 5 g  raňajky/pred tréningom.KM. užívajte max. 2 mesiace  a potom si dajte pauzu na min. rovnakú dobu ako ste kreatin užívali.

Protein:patrí medzi najdôležitješie doplnky pre športovcov lebo nie je jednoduché získať dostatok bielkovín z prirodzenej stravy.

Srvátkový protein:Poznáme viaczložkové a jednozložkové .Viaczložkové odporúčam ich hlavňe pre tých ktorý priberajú ťažšie,jednozložkové  odporúčam pre ľudí z pomalším metabolizmom ktorým sa rýchlejšie ukladá tuk.Odporúčam minimálne raz za  deň a to 1-2 odmerky. Napríklad po tréningu aby sme doplnili hladinu aminokyselín.

Gainer:Gainery odporúčam iba tým, čo sú prirodzene chudý, s malým percentom podkožného tuku a ťažko priberajú váhu.Ich dávkovanie zavisí od druhu gaineru ktorý si vyberiete.

Doplnky sú doplnením kvalitnej a vyváženej stravy a tréningového programu. Výživa, tréning a odpočinok sú najdôležitejšie zložky programu na budovanie svalov. Keď máš tieto 3 zložky vysporiadané na 100%, je čas siahnuť po ďalšej zložke – doplnkoch výživy. Myslieť si, že doplnkami nahradíš nedostatočnú stravu, nevhodný tréning a málo odpočinku je úplne scestné.

Aké doplnky?

Každý kulturista by mal vedieť že fáza jeho prípravy sa delí na “objemovku-rysovačku” teraz Vám poskytnem všetky potrebné informácie aké doplnky užívať a kedy.

Blog

Ahojte takže od dnešného dna spúšťam svoj blog. O doplnkoch výživy na všetky vaše otázky rád odpoviem.