Advertisement
Search
Archives

You are currently browsing the The Bodybuilder's Nutrition blog archives for Apríl, 2011.

Archive for Apríl, 2011

Dôležitá súčasť každého dňa H2O !!!

Priemerný človek za 1 deň vydá a príjme asi 2 až 2,5 litra tekutín, ale športovci a fyzicky namáhané osoby by mali k tomuto číslu pridať 2 litre tekutín naviac. Voda predstavuje väčšinu objemu ľudského tela. U dospelého človeka je to 60%, u detí až 75%. Už pri úbytku vody o 2 až 4% je potrebné počítať so znížením výkonu o 20%. Pri 6 až 10% strate tekutín, dochádza ku kolapsu organizmu, v extrémnych prípadoch k smrti. Pri pocite smädu je telo dehydrované už na 2%. Preto k zabráneniu dehydratácie je potrebné piť v dostatočnom predstihu už pred výkonom. Najlepšie je začať s pitným režimom hneď zrána. Črevá sa prečistia. Telo sa zavlaží, zlepší sa krvný obeh a my sa cítime lepšie.
V čom nám voda pomáha :regulovanie telesnej teploty
ochrana kĺbov
ochrana mozgu a miechy
pomoc pri trávení
pomoc pri dýchaní
pomoc pri prúdení krvi
transport živín všetkým orgánom
udržiavanie reprodukčnej schopnosti buniek
zásobovanie nervových ciest