Advertisement
Search
Archives

You are currently browsing the The Bodybuilder's Nutrition blog archives for Jún, 2011.

Archive for Jún, 2011

For fun

Takže na vytvorenie tejto koláži som využil 3 obrázky využil som klasický skicár prišlo mi to ako najjednoduhšie riešenie.

1.Využil som postavičku z prostredia animovaného filmu SHREKA2.Dalšia fotografia znázornuje v dnešnej dobe veľmi známeho kulturistu Kaia Greena.3.ktorú som použil ako pozadie je to fotka z môho výletu v Španielsku a je na nej štadión Santiaga Bernabeu v Madride.

A čo z toho celého vzniklo ? =

Animácia

No takže po dlhých hodinách rozmýšlania nad témou mojej animácie som dostal nápad že využijem asi jeden z naj oblubenejších cvikov dnešnej doby a tým je Bench Press.Sparacovaniu animácie a kolaži som venoval jeden celý den a myslím si že výsledok stojí za to.Pri tvorbe som využil program xara extreme prvý krát som mal problémy z pridaním animácie na blog, po pár hodinach sa mi to však podarilo.

Ako to nerobyť !!!

Mnohý ludia oblubujú cvik nazývaný mŕtvy tah,avšak len málo z nich vie ako sa má robiť správne.
príklad toho ako si zničiť chrbticu.
takto vám to pôjde určite lepšie ;)

Kakaový prášok

Ak chcete trénovať intenzívnejšie je to práve pre Vás.

Kakaový prášok je na skupinu antioxidantov (flavonoidy) bohatší ako čokoláda a čokoládové výrobky.Vedci zistili,že flavonidy z kakaa zvyšujú prietok krvi do svalov a znižuje spotrebu krvi srdcového svalu počas tréningu.A to vám dodáva vyšší výkon a intenzitu cvičenia .Dalej kakao znižuje hladinu stresového hormónu (kortison) ktorý sa uvolnuje počas tréningu.Kortison znižuje anabolický efekt testosteronu,a to môže viesť k poškodeniu svalov.Ak udržíme hladinu kortisonu v norme zvýšime tvorbu svalovej hmoty .Ak planujete zakúpiť kakao kupujte čo najmenej zpracované druhy kakakaa,pretože do viacej spracovaných sa pridávaju alkalické prísady, ktoré zjemnuju chuť ale pre telo nie su potrebné

odporúčaná denná davka kakaa sú 2lyžičky do predtreńingového kokteilu

Motivácia

Rozvoj maximálnej motivácie si žiada celú radu rozhodnutí v otázkach životného štýlu .Napríklad banda priatelov ktorá v živote činku v ruke nedržala a nerešpektujú vašu snahu o dosiahnutí maxima vás nedokáže motivovať na to aby ste podávali ešte viac ! Avšak fotka vášho REÁLNEHO idola napr. na dverách chladničky dokáže motivovať k tomu aby sme si z chladničky vyberali len stravu ktorá nám dokáže zaručiť len to najlepšie.Dalej prostredie ak cvičíte v posilke kde je viac cyklistov a fudbalistou na bežiacom páse avy ležite po hromadou železa tak pohlad na nich vám na vašej psychike práve nedodá pocit istoty .Avšak v posilovni kde ide tvrdá hudba,závažia sa hádzu o zem počuť hluk a rev makačou vám dodava istý pocit že patríte medzi nich a ste schopný všetkého !

Glutamin

Ako určite viete,glutamin je skvelá aminokyselina,ktorá je doležitá pre rast svalov ale aj posilnenie imunitného systému.Nové výzkumy zistili ,že nová forma glutaminu pomoáha udržať telo hydratované aj pri intenzívnej fyzickej zátaži.Výzkumníci rozdelili cvičencov do dvoch skupín po dehydratácii dali jednej skupine napiť za pohár čistej vody a druhej vodu s L-glutaminom a L-alanyl.Následne ich dali šlapať na stacionárnom bicykli.Po ukončení testu sa zistilo že skupina ktorá prijala vodu s glutaminom malo o 50 % lepšiu výdrž ako ta ktorá prijala len čistú H2O.Výsledok glutamin prijatý pre treningom môže zlepšiť hydratáciu !

Laktóza

Mlieko a mliečne produkty je vďaka ich zloženiu vhodné príjmať v strave pravidelne.Mnohí ludia si to však pre ťažkosti nemôžu dovoliť.Problémy s trávením mlieka sú spôsobené intoleranciou laktózy,teda nedostatočnou tvorbou enzýmu laktóza,ktorý sa stará o štiepenie mliečného cukru.Riešení tohto problému sa ponúka hneď niekoľko. Aby sme si mohli overiť či jezdrojom tráviacich problémov naozaj laktóza tu je riešenie.Stačí na niekoľko dní prestať konzumovať mlieko a mliečne výrobky a následne na lačno vypiť  3 až 4 dcl. mlieka.Ak sa do dvoch hodín prejaví niektorý z príznakov intolerancie laktózy,ako sú hnačka,bolesti brucha,kŕče alebo nadúvanie, je veľmi pravdepodobné, že človek trpí neznášanlivosťou  mliečneho cukru.Dalším riešením sú kvapky do mlieka,ktoré laktózu v mlieku by ste už nemali pociťovať  žiadné problémy.

Niečo pred tréningom

čo potrebujeme ?

šálku jablčnej drene, odmerka srvátkového proteinu ,2 lyžičky škorice

prečo práve pre tréningom ?

rýchlo vstrebatelné bielkoviny dodávajú telu energie a podporujú svalový rast ,pomalé sacharidy z jablčnej drene zasobujú svaly energiou počas tréningu,škorica  zvyšuje citlivosť  na inzulín a tým napomaha spalovaniu tuku.

nutričné hodnoty :187 kcal,20g bielkovín, 30g sacharidov

Zdravšia Pizza

Pizza je veľmi populárna ale taktiež  plná “smetí”  ktoré naše tele nepotrebuje.Prinášam Vám pár tipov ako si ju zlepšiť !

Začnime hneď od začiatku použite celozrnnú pizzu cca. 400g.

Namiesto mastnej klobásy použite 350g kuracích pŕs.

Syr?  použite  udený syr gouda  + nízkotučnú mozzarellu.

týchto pár tipov Vám pomože spraviť pizzu zdravšou !!!